Tuesday, June 2, 2015

La Broaste, Triatlon Fara Asfalt 2 Mai, Turul Dobrogei

La Broaste

   Fiindca povestea de la broaste a fost scurta am zis sa astept inca un weekend ca sa am mai mult de povestit.
   A fost scurt pentru ca la fel ca anul trecut (cand am spart) din nou am avut un ghinion "funest" pentru pretentiile de podium,
   Traseul il stiam ca simplu si uscat, ce putea sa mearga rau? Ca sa nu mai fiu blocat ca la ziua B am plecat mai tare din start si am ramas intr-un km cu echipa Bikexpert si fratii Adrian si Bogdan Dumitru. Inaintea de a iesi in primul camp am prins o creanga la schimbator, cat am incetinit sa degajez transmisia am pierdut 20-25m intrucat viteza era mare.


   A mai urmat si un voluntar tip popandau la care daca nu tipi "Pe undeeee?" nu face nimic. Am plecat din nou de pe loc si in cateva min i-am prins pe Dumitru bros. Am mers cu ei in grup incercand sa prindem 'expertii care luasera deja 50m, i-am apropiat ceva dar am ramas singur fara alt ciclist la a carui trena sa mai imi revin putin.



   Din nou in grup cu Adrian si Bogdan a preluat conducerea Adrian care il ajutase pe Jughi sa marcheze traseul, dar spre finalul turei de 23km l-am urmat pe Adrian printre niste buruieni si crengi cu gandul ca ... stie el traseul o fi mai scurt pe aici :)) dar vai vai, ne-am ratacit. Am reintrat pe drumul corect dupa ce am fost depasiti de 3-4 ciclisti, i-am prins si asa am mers in ritm de antrenament pana la final unde am luat locul 5.

Triatlon fara asfalt 2 Mai

    La propunerea lui Filip si cu dorinta de a petrece un weekend la mare am hotarat sa vad si eu cum e la triatlon. Ma batea gandul chiar sa merg la individual, dar regulamentul interzice inotul cu colac :))
   Deocamdata proba cea mai potrivita a fost stafeta mixta, tot Filip mi-a gasit si niste coechipieri foarte buni cu care am format TYR Team 1.
   La triatlon trebuie sa pui bicicleta in zona de tranzitie si sa astepti deci incalzirea nu e posibila, am facut doar niste genuflexiuni, asa cat sa nu bruschez prea tare muschii.
    Distanta de inot era de 1000m, cei mai buni urmau sa  faca in jur de 14 min. Conform planului inotatoarea mea (Antoanela Manac - campioana balcanica la trialton) si inotatorul lui Filip (Razvan Florea - bronz la olimpiada din 2004) trebuiau sa iasa din apa cam in acelasi timp. Razvan Florea a fost primul dar la 26" l-a urmat si Antoanela. Repede mi-a pus cipul la picior si am inceput sa alerg distanta de aproximativ 350m dupa care era permis urcatul pe bicicleta.


    350m de alergat pe langa bicicleta pare putin dar deja ma umflasem.. si mai era si startul in urcare. Dupa ce mi-am revenit l-am prins pe Filip si am dar drumul la mersul in echipa, spre finalul traseului se apropia si Alex Ciocan care concura la individual, am lasat putin pedala ca sa ne prinda si sa ne ajutam reciproc. S-a mers foarte bine pe traseul valonat de 32km pe care l-am facut in 1h05'42" cel mai bun timp din concurs.
     Spre sosire unde se facea stanga pentru a cobora spre micul golf, traficul era dirijat de un purcel batut in cap de era sa intru intr-o masina.. scap intrec si imediat trebuie sa descalec de pe bicicleta pentru a intra din nou in zona de tranzitie, alerg cei 350m folosind bicicleta ca si trotineta cat mai mult posibil, ii predau cipul lui Mihai Mihaita care trebuie sa ne pastreze locul 1 si sa nu fie prins de nimeni in cei 6km cat trebuia sa alerge.



     Il asteptam in zona de finish unde ajunge cu bine si celebram victoria, e mai frumos cand contribuie mai multi la un rezultat bun!
     Restul zilei l-am petrecut pe plaja intr-o atmosfera foarte placuta care mi-a lasat niste amintiri minunate.


Turul Dobrogei Etapa 2 circuit

   Turul Dobrogei a fost o surpriza interesanta. Am participat constant din 2012 dar anul asta am vrut sa merg si la triatlon la 2 mai cu care se suprapunea, Puteam totusi sa ajung la ultima etapa circuitul de 35 x 2km de pe bulevardul Tomis din Constanta, dar nu ma incanta sa alerg singur in echipa cu inca 3 seniori legitimati. Nici nu aveam cursiera la mine, ar fi trebuit sa imprumut una.
    Ma gandeam ca poate ar fi posibil sa merg la amatori si sa il sprijin pe Filip care concura la 40+, dar eu detin un fel de licenta si asta nu mi-ar fi permis sa particip, Indata ce organizatorul mi-a dat OK-ul, concursul fiind open am imprumutat repede o bicicleta de la prietenii de la Petrolul, am schimbat pedalele de pe mtb, repede am prins numarul pe tricou si in 5 min s-a dat startul. A fost totul asa in graba incat am si uitat sa ridic saua cursierei care era reglata prea jos.
    Dupa un tur de recunoastere au inceput sprinturile, am vrut sa nu las pe nimeni sa evadeze, dar eu insumi m-am trezit intr-un grup de 4 care s-au detasat.



    Eram alaturi de Stefan Constantin, un sportiv de la Cycling Team Timisoara si inca unul de la Iasi. Ecartul maxim al grupului a fost in jur de 2 min, moment in care baietii s-au hotarat sa o lase mai incet de frica ca o sa prindem plutonul si o sa se anuleze cursa lol :d
    Plutonul powered by Constanta se apropia si doar baiatul de la Iasi si Stefan munceau serios, timisoreanul ducea trena mai cu jumate de pedala, am vrut sa il scutur din grup de cateva ori ca sa fac echipa lui (principalii rivali ai lui Filip) sa munceasca dar nu a mers.
    Am fost prinsi cu 10 ture inainte de finish, am mai stat putin si apoi am tot atacat pana m-am desprins singur cu 2 ture inainte, mai aveam doar un om inainte, pe Stefan Constantin de la Daimon.


   A sunat clopotelul care marcheaza intrarea in ultima tura, Constantin inca avea 20" inainte. Dar in "virajul lui Coman" m-am activat cam tare, am pedalat cand eram inclinat si am atins asfaltul cu pedala. Am cazut pe partea stanga, dar am sarit inapoi pe roti ca o minge. A trebuit sa apas pedala la fund ca sa recupez cele 20" + cat m-a costat cazatura in 1500m.
    L-am prins pe Stefan pe ultimele sute de metri si am lansat devreme sprintul :d locul 1, avand in vedere conditiile e chiar un rezultat bunicel.


    A fost un weekend super distractiv alaturi de prieteni care mi-a dat revigorarea de care am nevoie sa ma pregatesc pentru lunile importante care urmeaza.

1 comment:

  1. Citesc cu placere fiecare articol in care povestesti experientele tale din concursuri. A fost amuzant cum ai denumit rezultatul de la cupa Dobrogei drept "bunicel" atata timp cat ai luat locul 1 si chiar daca ai cazut :). E interesant cum te implici si in curse MTB si triatlon (chiar daca doar stafeta) si de sosea. Ma intreb daca nu ai avea o crestere de forma daca te-ai concentra doar pe un singur stil, iar ca fan al ciclismului de sosea, mi-ar placea sa faci aceasta alegere, mai ales ca in Romania nu prea sunt "Cataratori" de sosea. Mult succes!

    ReplyDelete