Monday, August 25, 2014

Road Grand Prix "Eroica" - Brezoi

        Iata ca a trecut si ultima etapa din seria Road Grand Prix 2014. De data asta Alex a lasat ce-i mai bun la urma!
        Traseul de la “Eroica” mi-a trezit interesul, avand suficienta diferenta de nivel ca sa il pot incadra ca fiind “greu” dupa standardele mele, prin urmare am vrut sa produc un rezultat bun.
        Am plecat spre Brezoi in dimineata cursei, pe la ora 6, alaturi de prietenii galben-albastrii de la Petrolul carora le sunt recunoscator pt carutarea la fata locului.
        Totul ok pe drum, facem ritualul dinaintea cursei, incalzirea si gata la start. Se pleaca neutralizat cativa km si apoi start oficial din mers. Nu pierd vremea si ma pun imediat in fata. La o cursa cu amatori, e cea mai proasta idee sa stai in spate. Au fost cateva situatii la limita in care era sa se cada…


        Pana la baza catararii erau  40 de km de valonat, evident aici ma asteptam sa atace cei care stiau ca nu au nicio sansa pe munte. In functie de cine ataca, ma bagam sau nu.
        Miscarea de succes a venit din partea urmatorilor: Zoltan (Dinamo), Crista (Bikexpert) si Tintea (Petrolul).
        Sa ai pe cineva din echipa ta in fata e un lucru bun, dar nu iti garanteaza succesul. Iar eu nu m-am culcat pe o ureche ci am facut fata ofensivelor ce au urmat mai ales din partea lui Grosu.


         La baza catararii ne desprindem de pluton. In acest punct, avansul evadatilor era de 3’ si a ramas 3’ inca vreo 15 minute, lucru care i-a trezit suspiciuni lui Edi Grosu care le-a zis arbitrilor ceva de genul “noi mergem blana aici si la aia nu le scade avansu’, ia mergeti in fata!”, “Stai ma sa le intre dealu’ in picioare" zic eu in gandul meu. Si asa a fost pentru ca in urmatorii km ecartul a inceput sa se scurga rapid.


         Continui sa urc alaturi de Grosu pe rampele destul de blande de 5-6% si deodata ii scade viteza de la 20-25 la 16 la ora. Zice ca nu mai poate! In mod normal m-as fi apucat sa sprintez de zor acum!! Alex imi spusese mai devreme din masina: “Crista e mai fresh”. Aia e ce sa fac, trebuie sa respecti sansa celui din fata, dar sansa mea la sosea se pare ca nu mai vine anul asta :))
           Il prindem pe finalul muntelui pe Tintea, care mai tarziu mi-a zis ca am trecut ca avioanele, iar apoi si pe ceilalti 2. Catararea nu era marcata kilometric, deci a trebuit sa recurg la calculele proprii, necunoscand traseul. Astfel am crezut ca mai am 3km de urcat. Dar m-am inselat…


           Incepe coborararea si Grosu imediat se repede intr-un viraj. Ii iau trasa, dar gresesc pentru ca nu am avut inceredere in mine si le-am facut semn celorlalti sa treaca in fata, crezand ca fiind mai grei or sa se duca mai tare la vale. Ei bine, n-a fost asa :))
            De aici incolo am mers in 3, finalul de care auzisem ca e in urcare era defapt valonat si uite asa m-am trezit dupa un colt cu sprintul care daca eram mai atent poate il si castigam. Nu prin viteza mea de executie ci prin noroc. Am terminat totusi pe locul 4 la 5 sutimi (jumate de bicicleta) de locurile 2 si 3.
            A fost frumos si imprevizibil. Dincolo de gresesile mele de calcul si de comunicare, daca traseul nu era asa misto si privelistile minunate chiar ma ofticam :D

             Salut si pe aceasta cale dezvoltarea seriei Road Grand Prix care ofera trasee din ce in ce mai tari. Tot asa! Am remarcat performante bune si in randul amatorilor. Asta inseamna ca incepe lumea sa stie cum sa se pregateasca, ce sa faca etc... Semne bune!

Adrian Nitu

No comments:

Post a Comment