Monday, May 18, 2015

Road Grand Tour - Drumul Vinului

    Road Grand Tour a debutat in 2015 la fel ca si anul trecut, prin cursa de pe Seciu. Diferenta e ca de data asta finish-ul cursei avea sa fie sus la crama in catarare si nu in oras pe plat. O decizie foarte buna apreciata de toata lumea. Cu asa finish sigur ca am plecat cu gandul la locul 1, dar ciclismul nu e ceva ce poate fi prezis usor.



     La start au fost mai multi participanti decat ma asteptam, grupati in doua categorii amatori si experti. Printe experti si componentii singurei echipe continentale din Romania, Tusnad cycling team.
     Cu totii am plecat de la crama in segmentul de cursa neutralizat, am coborat cu frana trasa 6km  pana cand am facut dreapta spre Bucov si de aici au inceput lucurile serioase. Prima ascensiune pe Seciu din cele 4 pe care le numara traseul de 92km a selectionat participantii in grupuri valorice. Am ramas cu primii dar parca nu urcam asa usor cum ma asteptam, respiratia era ca naiba. Nu m-am alarmat am crezut ca inca nu sunt bine incalzit.



      La a doua tura, tot la fel.. of mi-am dat seama ca nu am o zi buna. Nu rezistam bine la schimbarile de ritm. In tura a treia, la mijlocul catararii imediat dupa zona de coborare a atacat Dan Crista, eram prins cam in spate nu i-am mai raspuns, oricum nu era asa periculos daca mergea singur in evadare. Dar s-a dus si Plesea dupa el. Erau ca si scapati astia, amadoi sunt pistoane pe plat si urca si bine.
     S-a simtit lipsa echipei, nu i-am avut decat pe Filip (care a avut probleme cu bicleta) si pe Jughi care a ajutat si el cat a putut. Intr-un sprint final pe 12% sigur ca sunt favorit si nu vrea nimeni sa ajunga acolo cu mine.


     La baza ultimei urcari eram in grup cu: Dan Anghelache (fost castigator al turului Romaniei – reintrat in activitatea competitionala de la inceputul anului) Basso, Bogdan Dumitru, Jughi, Vlad Dobre si Sebestien. Din acest grup urma sa se aleaga ocupantul locului 3. N-am mai atacat ca stiam ca ma “umflu”, am urcat constant dar tare, prima parte a catararii am urcat-o cu Dan, dupa zona de coborare se apropiau altii din spate asa ca am marit viteza. Am ramas singur si uite-asa am luat locul 3.

     A fost o zi ok, abia astept etapa RGT de la Sinaia, doar urcare si coborare am inteles ca e acolo :) ...

No comments:

Post a Comment