Monday, June 6, 2016

Brasov Bike Race

     Nu eram foarte hotarat sa iau startul la Brasov, dar m-a convins dorinta de a nu lua o pauza competitionala prea lunga, avand in vedere ca weekendul trecut nu am fost nicaieri. In plus, nu am mai fost demult la Brasov, cred ca o sa imi treaca dorul o buna perioada de timp, veti afla si de ce.

     In ziua cursei m-am trezit usor, chiar daca era vorba de ora 6, si l-am asteptat pe colegul meu Laurentiu. Am ajuns din timp si am facut clasicul ritual pre-cursa. Zona de start nu mi s-a parut impresionanta dar cum nu e bine sa judeci o carte dupa coperta am sperat ca organizatorii si-au canalizat eforturile in amenajarea traseului.
   
     Am facut o incalzire usoara care pe baza experientei mele s-a dovedit a fi eficienta, 5' pedalat usor, 1' cadenta mare 1' revenire 5' aproape de pragul lactic, 168 bpm puls in cazul meu, 5' revenire + doua sprinturi, dupa asta racire 10'.
 
    Prima catarare era lunga dar nu abrupta, indiferent de ritmul celorlalti am hotarat sa nu trec peste 170 puls, desi m-am rupt intentionat dupa 2-3km am putut sa revin pe partea a doua a catararii si sa ii depasesc pe cei dinaintea mea in care se acumulase oboseala, astfel ca la capatul urcarii eram pe locul 3 la general.


    Anul asta datorita ploilor am evitat antrenamentele pe mtb, deci tehnica nu ma ajuta. In conditiile astea stiam ca nu o sa imi pastrez locul pana la final dar un podium era in totalitate realizabil. Mi-a luat putin sa ma obisnuiesc cu potecile pline de radacini si pe bolovani.
    Dupa mai multe momente cand a trebuit sa incetinesc sa ma uit dupa marcaje mi-am dat seama ca am de-a face cu un traseu prost marcat. Vorbind de marcaj, am vazut o chestie geniala... unele benzi erau lipite de copaci, sa nu cumva sa fluture, sa le vezi doar de la 10m si asta doar daca contrasteaza cu copacul. Am inteles ca organizatorii se ocupa defapt cu concursuri de alergare, deci poate asta e explicatia marcajului neadecvat.
    Uitandu-ma pe FB-ul Brasov Bike Race, imi dau seama ca nu sunt eu prea pretentios, unii au numit marcajul drept "inexistent".
    Vreau sa mentionez ca ultima data cand m-am ratacit la un concurs a fost acum vreo 6 ani, m-a cuprins putin nostalgia evenimentelor-pionier din mtb-ul romanesc: Maraton Medieval Medias, Miercurea Ciuc Maraton, Banat Maraton...

    La un moment dat am ajuns la un loc pe care l-am recunoscut de acum multi ani, cu vreo 8 ani in urma, am mers la Brasov pentru un cantonament cu Florin Benghea (actual profesor la Scoala de mtb) si nu m-a lasat pana nu am dat drop-ul respectiv care era cam de jumatate de metru. N-am uitat ce m-a invatat si am reusit sa cobor pe acolo si acum.

    Dupa ceva timp, pe zonele tehnice m-a ajuns din urma Dan Rosioru. Ar fi fost bine sa raman cu el, intrucat e un rider din Brasov si stia traseul, dar l-am pierdut la o urcare foarte abrupta unde eu am gresit si am preferat sa fac pushbike desi mergea si pe roti.

    La iesirea din Poiana Brasov, dupa parasirea soselei, era ca o poiana unde nu se vedea nici un marcaj, eu mi-am folosit in mod eronat intuitia si am mers la stanga. Corect era la dreapta, dar pana am realizat si am revenit pe drumul corect s-au dus pretentiile de podium pentru ca nu mai era nici o catarare serioasa unde sa recuperez.


    Am parcurs restul traseului la ritm de antrenament si m-am folosit de zonele tehnice pentru a-mi mai aminti cate ceva. Cauciucurile Hutchinson Toro au fost cea mai buna alegere pentru acest traseu montan. Zona Brasovului este nemaipomenita in materie de trasee mtb, dar trebuie amenajate. La acest concurs traseul a intrat prin balarii si urzici sau prin balti ce se puteau drena cu usurinta. Daca faceam eu concurs acolo probabil munceam vreo 3 saptamani la amenajare.

    Coborarile de pe Tampa au fost superbe, dar am mers rezervat pentru ca trebuia sa protejez turistii aflati pe poteci. Pe final m-au depasit Zuzu si Alexandru Grozea (varianta Campina) si i-am auzit si pe ei injurand marcajul. Am avut o ezitare la acel rand de scari lung de vreo 5m cu gandul la jantele de carbon, dar i-am dat inainte bazandu-ma pe cauciucurile 2.25 umflate la 1.7 bar.

   De la echipa Giant Team Romania, cele mai bune rezultate le-au avut fetele-albinutele. Bety si Monica locul 1 si 2 la maraton iar Patricia locul 1 la semimaraton.

    Chiar daca evenimentul a lasat de dorit mi-a placut sa imi iau doza de adenalina de la acele trasee all-mountain.

Pe curand,
Adi

 

No comments:

Post a Comment