Monday, August 10, 2015

Riders Club - Dumbrava cu Margaritar, Comana

      Cum anul trecut nu am putut ajuge la cursa Riders Club din parcul Comana, am considerat “Dumbrava cu margaritar”  o ocazie buna de a reveni la treaba.
      N-am plecat chiar in conditii optime, cu piciorul drept umflat in urma unei intepaturi de albina dar nu aveam dureri asa ca nu i-am dat importanta.


      Ca de fiecare data la un concurs mtb predominant plat trebuie sa pleci tare, sau sa mentii un loc cat mai in fata pentru ca daca ramai blocat dupa cineva si pierzi timp cursa e pierduta, chiar si 30 sec sunt foarte greu de recuperat.




      Am ramas in fata, am negociat bine zona valonata putin tehnica, dar la jumatatea turei de 20km a aparut o problema la pedala dreapta, adica o problema fatala pentru ca corpul pedalei a iesit de pe ax si pedala a ramas clipsata de pantof
     Am incercat sa o bag la loc din mers dat nu statea, am oprit sa vad mai bine, problema era ca s-au ras din filetele care tineau corpul pedalei de ax.


      A naibii nu putea sa se rupa zilele trecute la antrenament s-a gasit azi din toate zilele...
Pedalele sunt Look Quartz, le am de vreo 3 ani, functional au fost foarte bune, dar constructia lor nu are durabilitate inaintea rigorilor mtb-ului.
     Sunt din prima generatie de pedale Look pentru mtb, clasicul fabricant de pedale de sosea, le-a construit cam pe aceleasi principii, adica o singura piesa care sa tina corpul legat de ax, fara ca axul sa aiba capatul filetat unde sa fie asigurat cu o piulita suplimentara.



      Atunci cand le-am mai desfacut pentru intretinere mi s-a parut destul de sensibila piesa respectiva realizata dintr-un fel de etilen dar eu nu sunt inginer si cum am vazut ca a trecut probele practice nu i-am pus la indoiala durabilitatea.
     O defectiunea la pedala e rara, nu e ca pana e cauciuc, dar mie mi s-a mai intamplat odata cu niste pedale Crank Brother al caror arc (din otel mult prea rigid ca sa faci arc din el) s-a rupt exact inainte de startul Cisnadie Maraton din 2007 ( Cisnadie Maraton e un stramos al Geigerului de la Sibiu) atunci am luat startul asa si am continuat, noroc ca, cursa respectia a fost un adevarat fiasco si s-a anulat pana la urma.

      Ei bine de data asta chiar nu puteam sa pedalez asa, cu pantoful spd peste axul unsuros... Am mers totusi aproape 9 km doar in cilindrul stang pana la finish. Aici am cautat salvarea la Ambulanta de Biciclete dar baiatul de acolo nu avea cu ce sa ma ajute.
     Dupa cateva minute il vad la finish pe castigatorul traseului standard Gerhard Dumitrescu, bravo, felicitari Gerty, nu imi dai bicicleta sa termin si eu cursa? Ok no problem! Gerty are numai 16 ani dar e voinic tare asa ca mai fac inca un drum pana la Ambulanta sa cobor saua pe Merida 29er a lui.
     Pantofii mei cu placute Look nu s-au potrivit perfect pe pedalele lui Shimano dar am putut sa inchei cursa si doar atat puteam sa mai cer de la ziua asta. E a doua cursa consecutiva pe care o termin pe alta bicicleta decat cea pe care am luat startul...



     Locul 5 la nivelul 1 dupa peripetii. Nu imi place sa spun asta dar la fel ca la Lugoj, daca imi mergea totul snur locul pe podium era aproape sigur.

No comments:

Post a Comment