Tuesday, June 10, 2014

La Broaste - Caldarusani si Maratonul Vinului - Urlati

      Nu am mai scris de ceva vreme, asta probabil pentru ca nu am avut ce sa zic J
      Acum doua saptamani am fost la Broaste, la Caldarusani, a 3-a etapa din Riders Club, prea multe nu sunt de spus pentru ca toate sansele mi-au fost risipite de doua pene de cauciuc. Prima am reparat-o rapid si am continuat, desi sansele sa prind pe cineva din urma pe un traseu scurt si plat erau mici. 
      Dar cine stie poate nu sunt eu singurul ghinionist. Sa fiu bine inteles, nu imi doresc sa sparga si cei dinaintea mea, dar au fost cazuri cand dupa o defectiune mecanica am continuat cursa “la ralanti” ca la final sa constat ca si ceilalti au spart sau s-au ratacit. Asa ca trebuie sa mergi mereu  pana la capat.
       Insa dupa a doua pana m-am linistit destul, nici camera nu mai aveam, am reparat pana cu un petic adeziv. Am continuat cursa doar de distractie alaturi de Dan Muraru pe care l-am ajutat sa fie mai rapid cu cateva minute.
       Dupa experienta asta am pus camere cu solutie autovulcanizatoare, care cred eu scad sansele de pana cam cu 65%. Pentru 85% protectie solutia consta in cauciucuri tubeless. In trecut nu am facut pana timp de 3 ani pe tubeless + solutie de latex.

       Am optat sa omit concursul de la Cernica de pe 1 Iunie, conditiile traseului nu erau asa bune iar eu am preferat sa fiu mai odihnit pentru Maratonul Vinului. Uite ca n-am reusit sa fac cum imi propusesem, sa concurez in fiecare weekend pana la Campionatul National de sosea, dar cateodata e mai bine sa astepti.


      MarVin-ul insa nu puteam sa il ratez, o cursa foarte frumoasa la care revin in fiecare an inca de la prima editie din 2011. In editiile trecute am fost de fiecare data pe locul 3, de data asta am castigat J sa va explic cum:
      Dupa start portiunea de asfalt s-a parcurs in viteza mica, la intrarea pe offroad m-am plasat intre primii 3-4. Au inceput primele mariri de ritm din partea sportivilor, de fiecare data am avut grija sa fiu in fata si sa nu scape cineva fara mine.



      In prima tura (18km) din cele trei pe care trebuia sa le facem, viteza nu a fost mare, motiv pentru care ecarturile intre sportivi erau mici, eu am trecut in zona de start cu inca patru concurenti.
      Intram din nou pe offroad si de data asta maresc eu viteza, dar nu brusc, nu aveam de gand sa raman singur, nu deocamdata, ci sa ramana cu mine doar cativa adversari. A ramas numai Stancu (Bikeexpert) caruia i-am propus sa colaboram la trena, eu pe urcari el pe coborari si pe plat. Pana la urma a zis ca nu poate pe plat si a dus numai la vale, eu nu eram dispus sa muncesc peste masura asa ca pe plat viteza era foarte mica. Totusi asta nu a fost o problema pentru ca luam avans fata de urmaritori atunci cand treceam eu la treaba pe catarari.

      Mergem impreuna toata cursa,pana la ultima urcare, cea de la crama Basilescu, lunga cam de  doi km. Eu m-am simtit puternic pe urcari tot timpul asa ca am stiut ca pot sa atac aici, si asta am si facut, am tasnit in pedale si dupa asta am mers cu acceleratia la fund pana la capatul urcarii. De aici pana la finish mai era putin, ceva de coborat pe offroad si apoi sosea pana la final, am mers foarte prudent, sa imi asum riscuri la punctul asta in cursa ar fi fost o prostie colosala, cand am intrat pe sosea deja ma bucuram...



     Veni vidi vici! Prima pe anul asta, am castigat cu un avans de 40 secunde obtinut cu un singur atac! :) Am mers bine si lucrul asta ma multumeste in perspectiva urmatoarelor saptamani cand va avea loc Campionatul National de sosea, very-important pentru viata mea de sportiv.

    Si ceilalti sportivi Giant s-au comportat excelent, Jozef a castigat tura scurta la juniori si la general, Filip la categoria lui, iar Beata si Monica au fost pe locurile 2 respectiv 3.

                                                        Bingo!

   Felicitari organizatorilor, sponsorilor si voluntarilor pentru calitatea evenimentului. Au reusit ce si-au propus, sa imbine actiunea caritabila cu promovarea ciclismului, perfect-perfect doua lucruri frumoase.
De asemenea salut conceptul de traseu in ture, care e foarte eficient pentru vizibilitatea sportului. 

    Saptamana asta revin pe sosea la Turul Dobrogei. Judetul Constanta fiind plat, probabil o sa merg in sustinerea lui Zozo Sipos si pentru pregatire.


Adrian Nitu

No comments:

Post a Comment