E vremea sa
vorbesc mai mult si despre mtb-ul folosit in sezonul 2014. Deoarece in ciclism
rezultatele depind mult si de partea tehnica noi trebuie sa respectam
materialele. Eu am ingrijit
aparatul pus la dispozitie de Giant Romania
cum am stiut mai bine si iata ca nu m-a dezamagit. A tinut cu bine un sezon si
inca mai tine, iar eu intentionez sa folosesc mare parte din ea in continuare.
Modelul
folosit de mine este XTC Advanced 4. “Advanced” adica e varful de gama produs
de Giant si 4 pentru ca e cea mai slaba echipare dintre Team, 1, 2, 3, 4. Mult
Shimano Deore care desi merge bine trage tare de cantar.
Am folosit
bicicleta aproape cu dotarile din fabrica. I-am adus doar modificari “personale”
cum ar fi ghidon flat ingust cu barenduri si sa cu depresiune.
O sa centrez
restul recenziei pe partea care mi-a placut cel mai mult, anume cadrul.
Trebuie sa mentionez intai ca e primul 27.5 pe care l-am
folosit vreodata si ca am tinut cont de influenta dimensiunii rotilor putin mai
mari si a lungimii dintre axe considerabil mai mare atunci cand am evaluat cadrul.
27.5 e chiar
bun. Pentru mine 29 e cam exagerat astfel ca solutia de mijloc e cea mai
potrivita. Pe traseele frecventate de mine nu am gasit niciun minus rotilor de
27.5.
Pana acum mi s-a parut ca industria ne obliga incorect sa
trecem pe 29 dar schimbarea la 27.5 chiar are sens.
Cadrul XTC
Advanced e grozav. Are o constructie care inspira calitate din multe puncte de
vedere. De la vopsea la cum se aseaza pe traseu arata ca nu s-a facut rabat pe
nicaieri, doar e modelul “flagship”.
Are toate
din elementele ce se regasesc si la ceilalti producatori de top. Toptube lat si
patratos, gat conic, zona angrenajului e ranforsata iar seastay-urile
functioneaza ca “micro-suspensii”, totusi XTC imbina toate astea intr-un design
mult mai placut sa zicem…fata de ce se mai gaseste prin Romania.
Greutatea
e putin sub un kg depinzand de marime. Foarte usor in orice caz, daca ridici
XTC-ul lui Jughi cu XX1 si roti de carbon se ridica si parul pe tine.
Tragand
linie, un produs premium de inalta calitate cum ma si asteptam.
In
perspectiva intregii biciclete exista totusi puncte slabe. Franele Shimano
model “chior” sunt cum s-ar spune: praf. Iar penele facute cu Maxxis Crossmark
m-au dat jos de pe podium de vreo doua ori.
Sistemul de strangere a tijei de sa denota atentie la
detaliu.
Material din belsug in zona angrenajului pentru a preveni
flambarea sub efort extrem.
Aceste frane chiar nu fac cinste bicicletei.
Cablurile trecute prin cadru sunt mai protejate de
contaminare iar sistemul de la Giant cu camasa pe toata lungimea nu e laborios
la schimbarea cablului.
XT Shadow cu blocaj la brat vine standard.
Strangere thru-axle de la DT Swiss si etrier post mount.
No comments:
Post a Comment